ez még nem a képes útibeszámoló

Szóval egy hete ilyenkor azon fogadkoztam, hogy nem fogok egész délután a ragacsos szürke esőben bandukolni, nem, nem, akkor sem, kezdek náthásodni, hideg van, esik az eső, nem szabad. De persze Párizs, és annyi mindent nem láttam még, és annyi mindent meg kell nézni újra, mert az nem lehet, hogy nem vetek legalább egy ellenőrző pillantást az összes kedvenc látványosságomra (még szerencse, hogy a látványosságok egy részét csak szeretem, de nem muszáj mindig megnéznem; de hát ugyanakkor vannak kevésbé híres zugok, ami nélkül nem megy, és Párizsban mindig nyitott szemmel kell járni, mert dolgok vannak a falakon is). Szóval fogadkoztam én, hogy félóra séta, egy óra békés kávézgatás a melegben, ez lesz a napirend, nehogy végképp eltaknyosodjak, ebből az lett, hogy egyszer bementem, és az aktuális leárazáson vettem magamnak két pulóvert és három vastag harisnyát, kb. egy blúz normál áráért, szóval egy bő húsz percet mégis voltam melegben. Jó, meg húsz percre eltévedtem az Étoile-nál a metrók között, komolyan, szerintem a labirintust is francia metróépítők alkották meg, csak abba már az időutazás-eltévedés funkciót is beletették... és az Étoile még nem is olyan vészes. Bár a Chatelet-n meg annyira szűkölve figyelek, hogy már egy ideje most épp nem tévedtem el. De hát szóval ahogy az ember nem sétál be csak úgy Mordorba, úgy nem ül le lomhán kávézgatni sem, amíg nem látta a kis parkot a Notre Dame-mal szemben, és nem fedezett fel legalább egy újabb Space Invader mozaikot. Azt hiszem, eddig úgy hatot-nyolcat vettem észre, de elképzelésem sincs róla, még hány lehet... és mennyire jellemző, hogy most kb. egyről sem találom a fényképet. Nem baj, nyáron rengeteg más pixelt is láttam.


Persze azért ismerős helyeken is fedeztem fel olyasmit, amit eddig nem (bronz kézszobrokat, art nouveau zsákutca-terecskét), és rengeteg érdekes és izgalmas dolog történt azon kívül is, hogy pokolian megfáztam, de ezt majd egyszer máskor, amikor legalább a képek egy részével kezdtem már valamit, és nem a tavaly nyáriakból kell előszednem az illusztrációkat.