korán keltem és használhatatlanul

Déli fekvésű lakás, úgyhogy a hőség visszatértével (vesszen a nyár, vesszen) beköszöntött az az időszak, amikor vagy korán kelek, vagy a matracig izzadtan. Mivel ebben a hőmérsékletben többnyire dolgozni is éjszaka lehet rendesen, nem csak aludni, az élet értelmezhető részei összetorlódnak. Ennyi év után sem tanultam meg kezelni ezt az időjárást, akkor sem, ha júliusi gyerekként elvben erre születtem (gimnazista koromban csinos, keleti tájolású szobám volt, és emlékszem olyanra, hogy reggel hétkor átvonultam a nyugatra néző erkélyre, és a hideg betonra tapadva próbáltam volna aludni, majd megtámadtak a darazsak).

A nyár igazából abban a felállásban működőképes, hogy a vastag, terméskő falú ház fölé öreg fenyők magaslanak, de tíztől hétig úgyis a strandon ücsörgünk egy jókora fa árnyékában, hideg gyümölcsrizzsel felszerelkezve, tíz méterrel arrébb pedig ott a Balaton. Minden más körülmények közt be kéne tiltani a huszonhat foknál melegebb napokat.