mr. decemberek és mr. novemberek

Megszületésnapoztuk Srakkert is, érdekes, hogy ebben a társaságban mennyi a november-decemberi. Ettünk pizzát és ittunk dolgokat, én például barna sört, de egy nagyon kis korty erejéig belekóstoltam az almapálinkába is, tényleg kiváló volt. És kaptam puha reklámsálat is, igazi cidereset, Amontól, aki hajlandó volt feláldozni magát, és még egy Strongbowt inni, csak hogy járjon mellé sál.

Miután elárultam, hogy előző nap magam is meglepve írtam egy verset (gasp!), rám tört az önvallomáshatnék, de az is lehet, hogy ebben már a sör volt a ludas. Nagyon érdekes dolgokat meséltem magamról, például, hogy rólam már óvodás koromban mindenki tudta, hogy bölcsész leszek, mert szemüveges voltam, és Arany Jánost szavaltam. Igazából csak a két utóbbiban vagyok biztos, Szilágyi Erzsébet levelezése szabályosan lenyűgözött, de feltételezem, a szüleim valami életrevalóbb pályát szántak nekem (mondjuk hatéves koromban elég határozottan kijelentettem, hogy író leszek, bár a fő motivációm az volt, hogy utcát nevezzenek el rólam) (alternatívaként ezért felmerült még a „híres ember”). Droidzombit még hatodikos korában is kizárták ilyesmiért a szavalóversenyről, mert hogy Arany János nem illik még olyan zsenge korban, nem is értem, hát akkor mitől legyen fájó pátosz  űzte árva* a magyar gyermek??? Petőfi nem elég magába roskadt a mi néplelkünknek, nekünk Arany János kell, hogy előhömpölygesse Ady Endrének** a lápi ködöket, nagykamaszként meg egy kis hisztérikus József Attila***, hisz ő maga a modernitás egyetlen bekattant személyben. Minden más költő léte és népszerűsége értelmezhetetlen nemzeti sírvavigadászokogás szempontjából, kivéve Szabó Lőrincet, aki ugyan a nyitnikékről írta volna a verset (tavasz, cinkék, jajdehurrá), de úgyis minden tisztességes kölyök csak arra emlékszik, hogy „mikor legutóbb jártam itt, nyár nyitogatta pipacsait, a nyár nyitogatta, temette az ősz; és volt, aki vesztett, és nincs, aki győz, de ő is csak ezzel a két versszakkal nem verte le a lécet.
*szeretem Arany Jánost, de a balladái azért nem az életigenlésről szólnak

**szeretem én Adyt ***és József Attilát is, de lássuk be, néha úgy kissé elkopott náluk is a napfény