semmi sem tud olyan októberi lenni, mint egy augusztus este

Elsős vagy másodikos lehettem, és már jó ideje volt saját szobám, sőt, volt benne ágyam és asztalom is, és magnóm, igazi két kazettás, rádiós, mindent felvevős csodálatosságom, amivel hatalmasokat kalózkodtam az éjszakában, és például teljesen elengedett kézzel összeszedtem a legnagyobb kedvenceim egy részét - a másik részét meg a korosztályommal megtámogatva az iskolában, mert hát valahol rá kell, hogy szoktassák az embert Mr. Bungle-re és Nitzer Ebbre is. De a White Room és a July Morning például biztos, hogy először különböző hosszúságban elkapott-felvett részletekből állt, és van rengeteg szám, ami velük ellentétben elsüllyedt az életemből, mert egyszer sem mondták be, mi az, és mire rájöttem, hogy a gugli a barátom, és megjeresi nekem, ha akarom, már elrongyolódtak a régi kazetták.

Volt egy műsor valamelyik hétköznap éjjel, amikor lemezeket adtak le, és néha felvettem, és néha megtartottam, és így sikerült rövid időre egy Sunshine Superman és egy Donovan koncertlemez büszke birtokosává válnom - aztán valaki kölcsönkérte, és remélem, kapott tőle valami nagy, ótestámentumi átkot, amiért nem adta vissza nekem sosem.



Hát így lettem függő, és így történhetett az is, hogy mindezek ellenére sikerült annyira elfakulnia az élménynek, hogy nem tudtam, mit keresek annyi más együttesben, és mit találok meg néhányukban.

(És múlhatatlan hála és köszönet Edemnek, aki szerzett nekem végtelen órányi Donovanokat, amikor pár éve rájöttem, hogy de hát ez az.)