emberek közt jártam

Mert volt endless.hu találkozó, és elmentem ügyesen. Beszélgettünk könyvekről és filmekről, mert azt illett, és kung furól, mert az érdekelt, és ittunk forralt bort, mert az meg jó. Utána hazafelé ettünk Big Mac-et éjfélkor, egyébként nekem nem is hazafelé volt, mert én még onnan mentem inni bölényfüves lengyel specialitást, és jó volt, bár odafelé menet az éjszakai buszon rájöttem, hogy én tényleg nem vagyok életképes, már attól eltekintve sem, hogy időnként súlyosan keresztülesek a saját lábamon. De erre például jó gyógyír a bölényfüves lengyel specialitás, ajánlom mindenkinek lelki megrázkódtatás esetén.

Aztán meglátogattam Brainoizt is, aki törött lábbal nyűglődik, de adott nekem The Graveyard Book -ot, én pedig vittem neki cserébe óramű-világegyetemet (Jay Lake: Mainspring ), remélem, az majd jobb kedvre deríti egy kicsit. Nobody Owens története amúgy tetszett, aranyos ötlet, hogy mi lett volna, ha Maugli nem a dzsungelbe téved be egy tigris elől, hanem egy elhagyatott, brit temetőbe egy a titkos ezermester-szövetség pszichopata orgyilkosa elől, és ennek megfelelően farkasok helyett (élő)holtak nevelik fel (hősünk ennek megfelelően több évszázad modorában tud bemutatkozni és társalogni, a malacokról viszont semmit sem sejt). Itt-ott túl erősnek éreztem a két könyv közti párhuzamot, egész elemeket nem tudom, mennyire kellett tényleg átemelni, de azért összességében bájos történet (bár őszintén, de most tényleg, hogy hiányozhat valakinek Glasgow?).