ha jobban belegondolok, nekem ezektől hánynom kell...

...és ez azért szomorú, mert az ezekkel-velük igencsak közös tőről fakadt Primordial, Katatonia, Moonspell, és-a-többi mind ott figyel a kedvenc együtteseim között. Kiderült, hogy amikor az ifjú black metal istennel beszélgettem, nem is én kevertem össze a különféle black metal istenségeket, hanem ő. Hah, a fanzine-szerkesztői múlt. És az én legendás lexikális tudásom. Csak az undor fakul el idővel.

De most felfrissítettem ismereteimet, és ismét ezsembe jutott az is, hogy valójában én milyen mélységesen megvetem a black metal bármelyik olyan vonulatát, amelyik olyan embereket tisztel, mint Varg Vikernes vagy az a szerencsétlen marha Jon Nödtveidt (bár azért az az Euronymous kölyök sem a példaképem)...! Komolyan, még két linkre rámegyek véletlenül, és megtudom, hogy végül is kinél kötött ki Mayhem egykori "énekesének", Dead-nek a koponyaforgácsaiból fűzött nyaklánc (szétloccsantotta az agyát a kedves; és bár ugyan a híresztelésekkel ellentétben állítólag mégsem főzött a velőből pörköltet a derék Euronymous, a csontszilánkokból azért fűzött magának nyakláncot), és egyrészt megválok a reggelimtől, másrészt néhány kedvencebb együttesemtől is, mert össze-vissza projektezgettek mindenféle koponyaforgácsosokkal, ha már igencsak közös tőről fakadtak velük (ezekkel). A fenébe. Már megint elfelejtettem. Megyek lelket mosni.