egy várost egy biztosítóért

Igen, a hedera helix tényleg roppant szép növénynév, a mindent vivő kategóriából (és még alliterál is, hogy még jobban megragadja az én ógermán költészeten finomodott lelkemet), de valahogy az agyamban csak fanevek maradnak meg. És az sem mind. A bükkről is csak annyit tudok, hogy fagus valami   (sylvatica), pedig az a legszebb növény a világon (bár egy daliás erdeifenyő, ó, az is szívet gyönyörködtető látvány tud lenni) (soha nem is kapom a kedvenc növényeimet csokorban).

A múltkor forgattam programos újságot, hátha ettől nekem is támad programötletem, de csak azt fedeztem fel, hogy most már a tündérmasszázs   is hirdetett termék, és aztakurva, azmiakurva. Életlehet. Komolyan elakadt a lélegzetem. Ez sem sokkal egyszerűbb, mint a kedvenc ezomizé-iskola hirdetésem; ott konkrétan lélekvándorlást is oktattak (amire a vicc szerint a szőke nők "egyszer élünk"   felkiáltással szoktak befizetni).

És szutyok idő van, és frontok jobbra-balra, és nem tudok rendesen aludni, mert mindig fejfájásom van, halálfélelmem, és rémálmaim. A földrengés óta egyszer sem aludtam nyugodtan (pedig mifelénk elég aprócska volt, épp csak érezhető, én délutáni szunyókálás közben azt hittem, a házi kísértetem rugdalja az ágyamat, mindent szerencsétlenre fogok), és meggyőződésem, hogy az ágyam lejt a külső fal felé, és le fogok esni a tizedikről. Azt még nem tudom, hogyan tervezem átütni a betont, de félálomban ritkán jutok el eddig a megnyugtató gondolatig. Általában abban a pillanatban, amikor épp elaludnék, megérzem, hogy mozog az ágyam (kiváló rugózása van, a szokásosnál hevesebb szívdobogástól is belendül), erre felébredek, remegni kezdek, ettől még jobban ráz az ágy, ettől még jobban megijedek, aztán lassan megnyugszom, megint elaludnék, és megint érzem, hogy mozog az ágyam. Úgy másfél-két órán át tudom játszani, még a jó bögre NeoCitran sem hat (pedig attól amúgy árhol, bármikor elalszom). Mostanra már teljesen zombi vagyok, a tántorgást is beleértve. Közel egy hete nem aludtam ki magam rendesen.

Kis levezetésképp... Amióta Minden Rénszarvasok Ura visszatért a virtuális játszóterünkre, és különösen, amióta középkorszimulátorokkal játszik, tovább durvult a helyzet.

[M.R.U.] A massacre nem a tömeges szentelés?
[Srakker] Nem, egy olyan mise, amely egészen pontosan egy acre-nyi területet foglal el. Igen ritka.
[M.R.U.] Gondolom a keresztesháborúk idejében terjedt el, amikor csatlakoztak az angolok és hozták a mértékegységeiket.
[Srakker] Igen, folyton inchelkedtek a szentföldiekkel, ezért is hajtották végül ki őket onnan.
[M.R.U.] Szentmérföldben akarták kimérni a területüket?
[Srakker] Pintegrálni akarták a sörözőiket is.

[M.R.U.] Ja, és ami érdekes tapasztalat, hogy alliance-ért adnak kisebb városokat is cserébe.
[DrótSáska] Egy egész várost egy biztosítótársaságért?
[DrótSáska] :bekapcsolódik a témába:
[M.R.U.] Ja, végülis akkoriban úgy nézett ki egy biztosítótársaság, hogy tartozott hozzá egy szerzetes lovagrend.
[DrótSáska] Mindig kitalálnak valami bónuszt, ja.
Az előbb elgondolkoztam azon, hogy vajon mire lehet jó a küszöb, és miért találták ki eleink. Aztán rájöttem, hogy alighanem a szigetelés és a ne-folyjon-be-az-esővíz témában lenne érdemes körülnéznem. Valamint talán hogy ne koptassuk teljesen gödrösre az ajtónyílást? Nem tudom, de így jobban megnézve egészen praktikus találmány, és kiválóan orra lehet benne esni (bár arra még emlékszem mindenféle mesékből, hogy egyes elképzelések szerint a küszöbben mindenféle szellemek laktak, akik mérgesek voltak, ha beléjük rúgtak, ezért nagy balszerencsével járt, ha valaki belebotlott vagy rálépett a küszöbre).